Ascensió a Costabona des d’Espinavell

El final de l’hivern ens ha portat molt bon temps. Tant, que la carena ha quedat ben neta i l’ascensió a Costabona es presenta molt oportuna.

Costabona des d'Espinavell

Costabona des d’Espinavell

Sortim de bon matí per la part de dalt del poble, per damunt del dipòsit. Costabona sembla molt llunyà! Seguim la pista en direcció al Coll de la Boixeda fins que arribem al Torrent de Comalada, que ens escurça la pujada a Coll Pany.

Torrent de Comalada

Igol origen del torrent

Al capdamunt del torrent ja trobem la carena. Som a Coll Pany. A la nostra esquerra, Costabona, encara llunyà! Emprenem camí de Coll de Siern, a on arribem, aproximadament, després d’una hora i mitja de caminar (des d’Espinavell).

Coll de Siern

Coll de Siern. El senyal ens indica que, si no ens aturem, en 2h30 serem al cim!!

El camí de carena que mena a Costabona està marcat amb gran freqüència amb fites i senyals grocs, d'Itinerànnia.

El camí de carena que mena a Costabona està marcat amb gran freqüència amb fites i senyals grocs, d’Itinerànnia.

El recorregut d’ascensió és molt senzill. Només cal anar seguint la carena que, a partir d’un cert punt, es torna més dreta.

Anem pujant xino-xano i ja som al llom de la muntanya!

I si ens aturem i mirem enrere, la vista és espectacular. A l'esquerra, França. A la dreta, la vall del Ritort.

I si ens aturem i mirem enrere, la vista és espectacular. A l’esquerra, França. A la dreta, la vall del Ritort.

Arribem al Pla de la Serra, on s'uneix la nostra carena amb la que puja de Roques d'en Mercer. Si hem de tornar a casa pel mateix camí, hem de recordar aquest punt per no equivocar-nosen la baixada.

Arribem al Pla de la Serra, on s’uneix la nostra carena amb la que puja de Roques d’en Mercer. Si hem de tornar a casa pel mateix camí, hem de recordar aquest punt per no equivocar-nos en la baixada.

Des d'aquí, una de les opcions és enfilar cap al refugi de Costabona per la Font de Fra Joan i després seguir cap a Coll de Pal. Avui, però, la congesta de neu és molt llarga i la neu molt inestable.

Des d’aquí, una de les opcions és enfilar cap al refugi de Costabona per la Font de Fra Joan i després seguir cap a Coll de Pal. Avui, però, la congesta de neu és molt llarga i la neu molt inestable.

Avui ens hem de decantar per pujar pel dret! Toca trepar!

O sigui que, avui, ens hem de decantar per pujar pel dret! Toca trepar!

Finalment, albirem el cim!

Vista des del cim de Costabona

L’ascensió necessita d’unes quatre hores de camí, aproximadament, però dependrà de la forma en què estem i també de la quantitat de fotografies que fem o les vegades que ens aturem a esmorzar, és clar!!

Si us interessa la ruta, descarregueu-vos el TRACK.

Des de Costabona es pot seguir fins a Roca Colom sense gran esforç. En aquest cas, hi arribaríem tot seguint la carena sense neu, davant nostre. Però decidim tornar, no sense fer fotografies de la magnífica vista al nostre entorn.

Vista magnífica del Pirineu Oriental des del cim de Costabona

Vista del Pirineu Oriental des del cim de Costabona

Vista de la Portella de Rojà, les Esquerdes de Rojà i, al fons, massís i Pic de Canigó.

És hora d’emprendre el camí de tornada. La baixada és lenta, perquè és dret i serà llarg. Seguim el mateix recorregut que a l’anada, aturant-nos aquí i allà, intentant retenir a la memòria totes les imatges d’aquest hivern que s’acaba.

La mirada enrere sempre ens omple d'orgull, no?

La mirada enrere sempre ens omple d’orgull, no?

Darrera vista de la tarda, la llum del sol caient sobre el Serrat de la Gresa